Responzivní design eshopu
Počet uživatelů smartphonů a dalších mobilních zařízení v posledních letech raketově roste a spolu s tím i počet přístupů na web z těchto zařízení. Přístupy z mobilních zařízení v České republice překonaly v roce 2015 hodnotu 15 % a stále rostou. Webové stránky optimalizované pro zobrazování na mobilních zařízeních jsou od roku 2015 zvýhodňovány vyhledavačem Google v přirozených výsledcích vyhledávání.
- Responzivní weby dynamicky přizpůsobují své zobrazení dle zařízení, ze kterého se na něj přistupuje
- Responzivní design je důležitý pro uživatele
- Responzivní design je důležitý pro SEO
- Responzivní eshopy mají budoucnost!
Počet uživatelů smartphonů a dalších mobilních zařízení v posledních letech raketově roste a spolu s tím i počet přístupů na web z těchto zařízení. Přístupy z mobilních zařízení v České republice překonaly v roce 2015 hodnotu 15 % a stále rostou. Webové stránky optimalizované pro zobrazování na mobilních zařízeních jsou od roku 2015 zvýhodňovány vyhledavačem Google v přirozených výsledcích vyhledávání.
Trend budoucího vývoje směrem k responzivním webům je tedy jasný. Optimalizace webových stránek pro zobrazování na různých zařízeních považujeme v dnešní době za absolutní standard, který by měl mít každý internetový obchod. Responzivní design umožňuje co nejkvalitnější obsloužení každého uživatele bez ohledu na to, zda navštěvuje web z desktopového počítače či chytrého telefonu.
Co je responzivní design?
Responzivní web jsou webové stránky dobře zobrazitelné pro všechna mobilní zařízení. Z technického hlediska se jedná o přizpůsobení CSS šablon pomocí tzv. Media Querries. Jednotlivé prvky na stránce se pak „poskládají“ a přizpůsobí do layoutu různým způsobem podle typu zařízení, ze kterého uživatel na web přistupuje. Webové stránky se tak přizpůsobí velikosti displeje zobrazovacího zařízení. Vše se děje automaticky.